US Army investeert $50 miljoen in "games for training"

Het Amerikaanse leger wil de komende jaren veel geld investeren in games. Deze games zijn bedoeld voor soldaten, die voorbereid worden op een mogelijke oorlog of missie. Vanaf 2010 zal het "games for training"-programma starten. Tot 2015 wordt er volledig geïnvesteerd in het programma en eigen games.

De game 'DARWARS Ambush' is daar een voorbeeld van. Deze game werd al in 2006 gelanceerd en wordt nu gebruikt door militairen in opleiding. Tevens wil het leger zich gaan fixeren op de huidige gamesmarkt en dus ook letten op de technische ontwikkelingen van commerciële games. Lt. Col. Gary Stephens, de verantwoordelijke van dit project, zegt het volgende:

"The Army takes this seriously. We own gaming for the Army — from requirements through procurement."

Maar de gamesindustrie is inmiddels een grote markt geworden. Wil het leger daarvan profiteren?

"We want to take advantage of that, but we don’t have the intent to become a competitor with the commercial gaming industry. We don’t have the intent or capability to be a commercial game house."

Voor de rest van de informatie rond dit project moet je even naar deze website gaan.