[UPDATE] Shaun White komt snowboarden op drie platforms

Update 12:10:

Naast de vier screenshots is er nu ook een teaser-trailer vrijgegeven van de game.

Originele bericht:
We berichtten jullie al eerder dat Ubisoft bezig is met een kersverse snowboardgame, nu kunnen we jullie ook iets meer vertellen over de game.

De game zal zich volledig online afspelen, maar het zal ook mogelijk zijn om offline te spelen. De berg waarop je je snowboardskills toont functioneert als een soort hub; terwijl je lekker bezig bent je ding te doen, zullen er andere spelers om jou heen hun ding doen. Hoeveel spelers dat zullen zijn, is nog afhankelijk van de netcode die Ubisoft aan het ontwikkelen is, maar de doelstelling is om tussen de zestien en 32 spelers tegelijk op één berg te krijgen.



"Je ding doen" houdt in het geval van Shaun White Snowboarding in dat je vrij kan boarden, meedoen aan multiplayer-games of single-player uitdagingen voltooien.
De gameplay zelf is gericht op realisme in plaats van de over-the-top actie die we gewend zijn van de SSX-serie. Dit uit zich vooral in de manier waarop je naar beneden zal gaan. Je zult geen 200 trucjes aan elkaar rijgen, je plank op je hoofd ronddraaien terwijl je door de lucht zweeft om vervolgens achterstevoren met een handstand te landen. In plaats daarvan lijkt Ubisoft met deze game de aanpak van Amped en skate. te volgen.

De gameplay is bovendien gebaseerd op physics en dan vooral de twee belangrijkste bij snowboarden; zwaartekracht en wrijving.
De plank die je gebruikt, het soort sneeuw waar je over glijdt en de rigiditeit van je bindingen hebben allemaal invloed op hoe je virtuele alter ego naar beneden glijdt.
Verder maakt de game gebruik van dezelfde engine als Assassin's Creed, die uitermate geschikt bleek om grote omgevingen weer te geven.

In de game zullen vier bergen verwerkt zijn, waaronder Alaska, Park City en Japan. Elke berg kent drie verschillende omgevingen; de bergtop, off-piste en het resort. Op de bergtop zul je voornamelijk trucs uithalen en op snelheid naar beneden gaan.
In het off-piste-gedeelte zul je boarden tussen bomen, rotsen en andere obstakels. Terwijl je op de bergtop bezig bent en even rustig de omgeving aan het bewonderen bent, kun je de off-piste bovendien zien.

Elke berg bevat een aantal checkpoints waar je naartoe kunt teleporteren zodat je niet helemaal vanaf boven hoeft te beginnen om die ene sprong halverwege te kunnen maken. Daarnaast zul je ook over de berg kunnen lopen om op anders onmogelijk te bereiken plekken te komen. Ubisoft heeft verklaard dat ze iets in de game zullen stoppen wat dit de moeite waard maakt, maar wat dit inhoudt wilden ze nog niet verklappen.

Het camerawerk in Shaun White Snowboarding is ook anders dan je gewend bent van eerdere snowboardgames. Zo zal de camera langzaam omhoog gaan om je een scheur in de ondergrond te laten zien, zodat je je tijdig kunt voorbereiden op een sprong. De vernieuwde camera is niet alleen nuttig; als je een grote sprong maakt zal de camera een filmische positie in nemen, zodat je je stunt in volle glorie kunt aanschouwen.

Shaun White Snowboarding staat gepland voor een release deze winter en er zal een versie zijn voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.