LittleBigPlanet wordt muziekgame

Althans, dat kan je er van maken. Je zult in de game speakers kunnen plaatsen en aangeven welke muziek moet beginnen te spelen op het moment dat de speler er langs loopt. Je kunt ook aangeven bij welk moment van de track de muziek moet gaan spelen. Met een beetje tijd en creativiteit kun je dus een reeks speakers in je level plaatsen die allemaal aan hetzelfde nummer gekoppeld zijn, maar op een ander moment gaan spelen. Als de speler dan op het goede tempo door het level heen gaat, zal hij de muziek perfect harmonieus horen. Is hij te snel of te langzaam, dan zal de muziek "iets" minder goed klinken.

Verder is nu ook bekend hoe vijanden zullen werken. Je kunt namelijk AI koppelen aan objecten. Er zijn vijf à zes verschillende "AI brains" beschikbaar in de game, maar je moet wel goed opletten waar je ze aan koppelt. Als je AI aan een vierkante steen koppelt doet die niets, omdat hij zich niet kan voortbewegen.

Daarnaast is het mogelijk om in de game screenshots te maken en deze screenshots te gebruiken als stickers in je leveldesigns. Bovendien is het mogelijk om, naast je levels, ook objecten uit te wisselen via internet. Je kunt zelfs objecten als prijzen weggeven als een speler een bepaalde score weet te halen in je level.

Momenteel is het nog niet mogelijk om water of andere vloeistoffen in je level te gebruiken. Volgens Alex Evans van Media Molecule is het mogelijk om dit te implementeren in de game als gamers dat willen.

LittleBigPlanet staat gepland voor een release deze herfst.