Gears of War 2 nog gewelddadiger

Het vervolg op Gears of War die in november uit moet komen zal nog gewelddadiger worden dan zijn toch al niet zachtzinnige voorganger. Tijdens een bijeenkomst voor de pers liet Cliff Bleszinski zien wat er mogelijk wordt in Gears of War 2.

Zo zal de game meer de focus hebben op mobiliteit en dynamiek dan het eerste deel, die gekenmerkt wordt door statische gevechtssituaties. Daarnaast is er meer aandacht aan het verhaal besteed en zal de game een dieper plot kennen.
Het meest opmerkelijke van de voorstelling waren echter niet de verbeterde graphics, maar het hogere niveau van gore.
Kon je in het eerste deel nog het hoofd van je tegenstander open zagen met de Lancer, dit keer zal Marcus Fenix het niet bij het hoofd laten. Er werd een melee-attack getoond die een Locust vanaf het kruis naar boven in tweeën zaagde.
Behalve deze brutere aanval zul je de lijken van de dode Locust op kunnen rapen en gebruiken als schild terwijl jij om het hoofd van het lijk heen schiet.

Deze toevoegingen lijken in ieder geval genoeg om, net als het eerste deel, een verkoopverbod bij onze oosterburen af te dwingen.