Metal Gear Solid 4 met schietterrein en andere feitjes

Naast de boxart hebben we vandaag ook een hoop feitjes over dit spel. Edge, het blad, had namelijk een uitgebreide preview over MGS4. Daar is behoorlijk wat mee naar buiten gekomen. Van het schietterein tot de camera, en van het openingsfilmpje tot het grootse einde, je leest het allemaal in de volgende 19 feitjes.

- Metal Gear Online zit bij MGS4 inbegrepen maar zal niet meer zijn dan de basis die mettertijd zal worden upgedate.
- Het openingsfilmpje van MGS4 is gemaakt door Logan, hetzelfde bedrijf heeft ook de Ipod reclame gemaakt
- Het verhaal bevat meer locaties en stijlen dan alle eerdere Metal Gear Solids.
- In het menu is een virtueel schietterein beschikbaar. Hier kan je alle wapens en CQC-technieken uittesten.
- Het spel heeft veel gadgets met veel details waardoor het heel leuk wordt om er mee te spelen.
- Metal Gear Solid 4 is al vier jaar in ontwikkeling.
- Het einde van MGS4 is groots, zeg maar kolossaal, je zal versteld staan.
- Snake is afhankelijk van injecties om in leven te blijven.
- Het sneaken uit de eerdere spellen is vervangen door een rush door een oorlogsgebied.
- De controls zijn vernieuwd en verbeterd.
- De robots die koeiengeluiden maken, ook wel de Gekkou, zullen samenwerken om je te pakken te krijgen. Zij zullen ook door je camouflage heen kunnen kijken.
- Snake heeft twee nieuwe energiebalken waardoor Snake zijn leeftijd niet kan worden genegeerd.
- Een van die balken geeft het stressniveau aan. Dit kan handig zijn, doordat een hoger niveau je zintuigen versterkt, je accurater maakt en je maar de helft schade lijdt. Maar te lang in die conditie zal Snake kwetsbaarder maken door zijn ziekte. Een sigaret helpt om je te ontspannen.
- De andere balk is je psyche, deze bepaalt je stemming in het veld. De balans tussen de twee balken zal je voortgang beïnvloeden.
- Je kan met een camera wegsluipen van je missie om andere incidenten op het slagveld vast te leggen. Deze gebeurtenissen zijn onvoorspelbaar en gevaarlijk. Er is iets ander speciaals wat met de camera te maken heeft. Wat precies mocht EDGE niet zeggen.
- De vrijheid die je krijgt is verrassend veel. Je kan meedoen in gevechten en zo vrienden en vijanden maken, of de gevechten gewoon negeren en je eigen weg gaan.
- De neger met de witte zakdoek en het aapje is een belangrijk karakter in de verhaallijn. Ook is Drebin, zo heet de beste man, de wapenhandelaar van Snake.
- Sommige dingen in het spel zal je pas over maanden of jaren na de eerste speelbeurt ontdekken.
- Kojima: "Bij een volgende MGS zou ik liever produceren dan regisseren. Maar wat Snake betreft is dit het einde."

MGS4 zal wereldwijd op 12 juni worden uitgebracht voor de PS3.