Sony: 'Verkoop PSP met 85% gestegen in 2008'

2008 is nu al een goed jaar voor de PSP. John Koller, Sony's PSP Senior Marketing Manager, vertelt dat de Amerikaanse verkopen van de PSP in het afgelopen jaar met 85 procent gestegen zijn. De redenen hiervoor zijn de prijsverlaging en de introductie van de PSP Slim. Volgens Koller gebruiken consumenten de PSP voor verschillende doeleinden; om te gamen, te browsen op internet, muziek te luisteren en films af te spelen. Hij zegt het volgende:

"We're finding in a lot of our research that the consumer's using the PSP because of its gaming but then also because it has these other elements as some of the other devices they own, but they don't want to bring four or five devices with them in their pocket. The PSP solves all of those multifunctional demands in one product. It's primarily centred as a gaming machine. That said, the multifunctional aspects differentiate it from any competitive platform - and that's including the DS and the iPod, the Zune and the Zen and all the other handheld products that are available in the market, inclusive of mobile phones."

Sony doet hard haar best om de PSP de topgames te bieden die het nodig heeft. Volgens Koller doen voornamelijk games als God of War en Final Fantasy het erg goed op de PSP. Het jaar 2008 duurt nog lang en we zullen ook zeker nog velen aankondigingen krijgen voor de PSP zoals meer functies voor de connectiviteit tussen de PSP en PS3.