Details Street Fighter 4

Na de teaser trailer, onthulling en screenshots van Street Fighter 4, nu een aantal sappige details omtrent dit deel uit de legendarische knokserie. Producer Yoshinori Ono legt een aantal dingen uit die aan moeten geven welke kant ze op willen gaan met deel vier.

Ten eerste zijn ze bij Capcom druk bezig om de schade aan je vechtersbazen zichtbaar te maken. Rake klappen zorgen ervoor dat je tegenstander er steeds meer gewond uit zal zien. Ook proberen ze ervoor te zorgen dat meerdere treffers op een bepaald lichaamsdeel een subtiel verschil in het model aanbrengen. Als je bijvoorbeeld vaak iemand zijn schouder raakt, zal na verloop van tijd zijn arm iets lager hangen en zullen de animaties ook iets anders verlopen. Er is geen woord over gerept of dit ook gameplayverschillen op zal leveren.

Street Fighter 4 zal een wat agressiever karakter mee krijgen. Zo zal de focus dit keer meer op aanvallen dan op verdedigen komen te liggen. Toch zal de gameplay in zijn geheel terug gaan naar het strategische uit deel twee en drie. Om deze reden hebben ze de gameplay ook 2D gelaten. Het geheel zal als een warm bad moeten aanvoelen voor mensen die bekend zijn met eerdere delen.

De game loopt nu al op 60 frames per seconde en een online functionaliteit wordt bij Capcom gezien als een must.