Peter Molyneux praat over Fable 2

Tijdens een interview op de Games Convention in Leipzig heeft Peter Molyneux weer wat los gelaten over Fable 2. Molyneux beloofde tijdens de periode voor Fable een hoop features, die uiteindelijk niet waar gemaakt zijn. Hij zegt daarvan geleerd te hebben en alleen maar over features te praten die echt in de game komen.

In het interview werd voornamelijk gepraat over emoties en de combat in de game. De combat moet voor iedereen een uitdaging zijn. Een beginnende gamer zou de controller van een ervaren gamer kunnen overnemen midden in een gevecht, en alsnog het gevecht goed kunnen afmaken. Maar de ervaren gamer zou de beginnende gamer allerlei mooie moves kunnen laten zien. Hoe beter je wordt in de game, hoe mooier de moves zullen worden.

Het meest interessante aan de combat in Fable 2 is dat verschillende stijlen gemixed kunnen worden. Melee (zwaarden en bijlen), Ranged Combat (pijl en boog) en Magic (spreuken) kunnen tegelijk gebruikt worden zodat iedere speler een eigen stijl kan ontwikkelen.

Over emoties wist Molyneux ons te vertellen dat je een gezin kan stichten, maar dat je geen directe controle hebt over je kind(eren). De kinderen zullen zich wel gedragen naar jouw voorbeeld. Daarnaast zul je ook niet kunnen doodgaan, en dit zal op een andere manier opgelost worden. Zodra je geen health meer hebt dan is het gevecht verloren en zul je geld of experience verliezen.

Volgend jaar zal Fable 2 echt getoond worden aan de wereld, maar voor die tijd zal hij nog praten over één grote feature. Hij gaf echter wel een kleine hint over een feature. Op de vraag over Xbox Live gaf hij het volgende antwoord: Ik kan niks zeggen over mijn favoriete feature. Grote kans dus dat multiplayer (co-op of een andere mode) mogelijk zal zijn in Fable 2.