Miyamoto ziet geen toekomst in moeilijke games

In een interview met het Japanse tijdschrift Famitsu vertelde Shigeru Miyamoto dat hij in de toekomst vooral toegankelijke en makkelijke games populair ziet worden. Dit in een reactie op veel klachten van Nintendo-gamers dat er zo weinig ouderwetse games zijn. Uitdagende games, waarin je pittige levels moest doorlopen om vervolgens tegen een vrijwel onverslaanbare eindbaas te komen te staan.

"While there are indeed games designed for core and casual markets, core users are also enjoying casual gaming. It is very hard to tune the difficulty just for the core market. Even for us, we would still have difficulty finding the right balance. But I think the future is games that are not difficult and yet very fun to play.

What I mean is that there is no point in making a difficulty level the fun factor of a game. We are making Super Mario Galaxy as a new and fun experience which aims at providing a very appealing, convincing and—before all—fun experience. If we managed to do so, then I’m sure even the core gamers will find it appealing."

Miyamoto redeneert vanuit het oogpunt dat als een game leuk is, het er niet toe doet of hij makkelijk is of moeilijk. Moeilijkheidsgraad een rol laten spelen zou in dat opzicht zinloos zijn.