Halo 3 nu al meer dan een miljoen keer gepre-orderd

Met nog iets meer dan een maand voor de release is Halo 3 al een succes. Alleen al in Amerika zijn er nu al meer dan een miljoen pre-orders geplaatst voor de game. De Legendary edition van de game is waarschijnlijk zelfs al uitverkocht als de game launcht op 25 september. Dat terwijl deze versie toch $100 kost. Als je denkt dat dat betekent dat Microsoft het rustig aan gaat doen heb je het mis, want het bedrijf heeft aangekondigd promotieacties te gaan voeren in samenwerking met Mountain Dew, 7-Eleven, Pontiac, Comcast en Burger King.
Chris Di Cesare, director of creative marketing bij Microsoft, was erg blij met alle samenwerking:

"This September, 'Halo 3' will push video game entertainment into the forefront of mainstream culture. Teaming up with some of the world’s strongest and most recognizable brands is trailblazing new paths and cementing video games as big entertainment on par with major event films, and is a testament to the excitement and anticipation intrinsically linked to Halo 3."

Mountain Dew zal speciaal voor Halo 3 een nieuw drankje op de markt brengen, Mountain Dew Game Fuel. Dit is gewoon hetzelfde als de standaard Mountain Dew, maar dan met wat extra kersensmaak en caffeïne. 7-Eleven zal Halo 3 promoten door drie unieke slurpeebekers. Daarnaast voert het bedrijf een promotiewedstrijd met Doritos en Mountain Dew Game Fuel waar duizenden Halo 3-prijzen te winnen zijn. De hoofdprijs is de mogelijkheid om een stem in te spreken in de game Halo Wars. In een paar supermarkten zullen er ook unieke Mountain Dew Game Fuel blikjes te koop zijn, met een opdruk ontworpen door Bungie.

Pontiac gaat het wat anders aanpakken. Het bedrijf zal Pontiac Gamers Garage evenementen organiseren op een paar selecte locaties. Hierbij krijgen klanten de mogelijkheid om al Halo 3 te spelen voor de launch. Daarbij krijgen duizend klanten die de G6 GXP Street aanschaffen gratis een exemplaar van Halo 3 en maken ze ook nog kans op een exclusieve G6 GXP Street Halo 3-edition.