Wordt Halo 3 gerendered op Wii-resolutie?

Tijdens de afgelopen E3 werd Halo 3 vol trots door Microsoft aan het publiek getoond. Nu lijkt het er op dat die trots niet helemaal terecht was.

Een oplettende Halo 3 fan heeft een frame van de trailer geanalyseerd en kwam tot een schokkende conclusie. Door aliasing per pixel te tellen kwam hij er achter dat de game niet in 720p maar in 625p gerenderd was, en later naar 720p geupscaled is, zodat er flink wat kartels ontstaan. Zie ook onderstaande afbeelding.

De reden hiervoor is waarschijnlijk dat de lagere resolutie minder rekenkracht voor het renderen van de X360-CPU en -GPU vereist, zodat de vrijgekomen capaciteit gebruikt kan worden voor meer frames per seconde of meer grafische pracht en praal. Nadeel is dus dat de aliasing (kartelrandjes) pijnlijk duidelijk zichtbaar worden.

Of dit alleen voor de trailer gold of dat de retail-game ook in deze lage resolutie gerendered wordt, moet nog blijken.

Submitter: BMH Bron: Gamersyde IRC