Vivendi bevestigt World in Conflict 360

Vivendi heeft vandaag tegenover Eurogamer bevestigd dat er een Xbox 360 zal verschijnen van de zeer geanticipeerde PC real-time strategy game World in Conflict. De vertegenwoordiger van Vivendi liet verder weten dat er binnenkort meer details komen over de game. We moeten dus nog even wachten of we deze port tegelijk met de PC-versie in september kunnen verwachten.

World in Conflict wordt ontwikkeld door het Zweedse Massive Entertainment, dat eerder al hoge ogen gooide met de Ground Control serie. World in Conflict speelt zich af in 1989, en in tegenstelling tot hoe het daadwerkelijk gebeurde eindigde de koude oorlog niet in een sisser. In het begin van de game vallen de Sovjet troepen namelijk West-Europa en de Verenigde Staten binnen. Het is aan jou om de kapitalisten te verpletteren of om de commies naar hun moederland terug te schoppen.

Waar Massive Entertainment belooft dat de single-player campaign een cinematische ervaring wordt vergelijkbaar met die van een Call of Duty draait de game hier niet om. De game is van origine geplant als een multiplayer titel en daar ligt dan ook de hoofdfocus van de game, iets wat verder duidelijk wordt door het houden van een grootschalige multiplayer beta momenteel. Het doel van Massive is bij deze multiplayer geweest om de game net zo toegankelijk te maken als een first person shooter. Spelers kunnen wanneer een spel al bezig is alsnog zich erbij voegen en meespelen. Dit doen ze in één van vier verschillende rollen die allemaal toegang geven tot verschillende units. Deze rollen zijn infanterie, pantser, lucht en steun. Samenwerking met de andere spelers in je team is dus cruciaal voor de zege.

Wil je meer te weten komen over de game dan kun je onze recente PC preview hier lezen.

Submitter:  Bron: Eurogamer