Meer info Ratchet & Clank: Tools of Destruction

We zagen het al eerder met Heavenly Sword, en nu doet Insomniac bijna exact hetzelfde. Je hoort maanden niets over Ratchet & Clank, en ineens komt er een stortvloed aan informatie.

Na een aantal scans hebben we nu ook wat inhoudelijke details voor jullie uit het Amerikaanse blad EGM bemachtigd.
De arcade-achtige ruimteschipgevechten uit het eerste spel zullen terugkeren, de Wing Commander-stijl uit Going Commando is out the window. Ook zal het railgliden weer zijn opwachting maken. Onbekend is nog of de balans met de tilt-sensor bestuurd zal worden.
Over terugkeren gesproken, Captain Quark zal wederom zijn gezicht laten zien, en zal het enige bijfiguur zijn dat terugkeert uit vorige Ratchet & Clank games.
Onder de nieuwe karakters zijn drie verouderde robots die alle drie denken dat ze superieur zijn aan de andere twee. Cronk is trots op z'n Blu-Ray-technologie, Zephyr loopt op te scheppen over z'n online connectivity en Willie is spastisch en vliegt over het slagveld. Willie is tevens tijdens de vorige missie gedood.
Online multiplayer is nog een vraagstuk, en als deze geïmplementeerd wordt, zal het waarschijnlijk co-op zijn, in plaats van deathmatches.

De gamewerelden zullen twee keer zo groot zijn als in de PS2-games, en de PS3 kan momenteel 15 vijanden tegelijk weergeven, waar de PS2 slechts 10 aan kon. Er wordt nog aan optimalisatie gewerkt, waardoor dit aantal nog hoger kan komen te liggen.
De Tornadolauncher zal, hoe verrassend, tornado's afvuren. Deze tornado's kun je vervolgens met de tilt-sensors besturen, terwijl je met de linkerstick Ratchet kan blijven besturen.

Tot slot wist EGM nog te melden dat de game terug zal keren naar de oude gameplaybalans van 60% action shooting en 40% platformer.