Paul Sams over Console gaming en World of Warcraft

Blizzard COO Paul Sams heeft zijn bewondering uitgesproken voor Xbox Live, maar vind dat het systeem en zefs online console gaming in het algemeen, zich niet kunnen meten met Battle.net en World of Warcraft.

"When you look at Battle.net and you look at the subscribership we have with World of Warcraft, even Xbox Live is not even close to us," Op het moment van de uitspraak zat WoW al op dik 6.5 miljoen spelers en Sams verwacht dat dit aantal voor het einde van het jaar nog tot de 7 miljoen zal oplopen.

De release van de expansion deze winter zal zeker bijdragen aan de populariteit van de game en Blizzard heeft zoals eerder vermeld plannen om elke 12 maanden een nieuwe expansion uit te brengen. Ondanks dit overweldigende succes is het bij lange na niet zeker dat de game ook naar Xbox Live of Sony Online.

"We've met with Microsoft, we've met with Sony, and we are exploring these things, but the list of challenges is long. One really big challenge is that one of the key features of a massively multiplayer game, especially WOW, is consistent and regular content updates. They require hard drive space, and there's a finite amount of that on each of those platforms."

Maar zou Blizzard ondanks alle obstakels toch een console-versie van de populaire MMORPG willen uitbrengen, dan nog zou die niet 1-2-3 klaar zijn."It isn't as simple as flipping a switch... It would require a couple of years of development, realistically, to make it playable on those platforms."

Mocht Blizzard dus besluiten een sequel te maken voor World of Warcraft, of misschien een andere MMORPG, dan zouden we die nog kunnen zien verschijnen op consoles, het zou toch zeker de moeite waard zijn.

Wil je het volledige interview na lezen, dan kan dat hier.