Epic Vice-President brandt Episodic Content af

Mark Rein, vice-president van Epic Games, heeft tijdens de Develop Conference in de UK behoorlijk uitgehaald naar het fenomeen Episodic Content.

Na eerst nog even chip-maker Intel te beschuldigen van het "ruineren van de PC-games markt", kwam hij op zijn eigenlijke onderwerp. Hij legt uit:

“Customers are supposed to buy half a game for $20, then wait six months for an episode? When I put a game down, I want to try a new one. Episodic games that offer faster turnaround will inevitably be using a lot of recycled content, walking through the same environments and shooting the same enemies with the same weapons.”

Daarnaast zei hij nog dat episodes nooit kunnen concurreren met volledige games, aangezien de laatste een goed begin, midden en einde hebben. Episodes daarentegen bestaan volgens hem veelal uit dezelfde monsters met dezelfde wapens in dezelfde omgevingen afschieten.
Daarnaast zei hij nog dat er al een soort episodische content bestaat, namelijk succesvolle franchises die opvolger na opvolger uitspugen, die voor het volle pond verkrijgbaar zijn, zoals Madden, Zelda en Final Fantasy.

Overigens was het gros van het publiek het niet met Mark eens, wat men duidelijk lieten horen. Hem werd onder andere verweten niet open te staan voor nieuwe ontwikkelingen in de games-markt.