Anatomy of a Gamer

IGN heeft een onderzoek gedaan naar het kijkgedrag en merk-loyaliteit van de gemiddelde (Amerikaanse) gamer.

IGN’s GamerMetrics en Research Solutions hebben een onderzoek gedaan met de titel “Anatomy of a Gamer”. Volgens dit onderzoek zijn de gamers aan het overstappen van normale bioscopen naar thuisbioscopen en wordt de realistische TV verdrongen door Animated Entertainment. Het marktonderzoek in maart dit jaar gehouden via de IGN website.
Het onderzoek was opgedeeld in 4 categorieën: muziek, film, TV en consumentenmerken.

Qua muziek zijn vrouwelijke gamers massaal aan het overstappen op I-pods, en de best beluisterde muziek bevat o.a. Gorillaz, US en Eminem. De gamers wachten het meest op X-men:The Last Stand terwijl ze op de TV het liefst de Simpsons en Family Guy kijken met een glaasje Coca-Cola.

Hier volgen de belangrijkste “feiten”:

Muziek
46% van de gamers luisteren graag naar Gorillaz
39% naar Eminem
33% naar U2
32% naar Kanye West
30% naar Coldplay

Film
63% van de gamers lopen nu al te kwijlen over “X-Men: The Last Stand”
55% zit te wachten op “Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest”
33% ziet wel wat in “The Da Vinci Code”
33% zit te wachten op “Superman Returns”
31% kan niet wachten op “Mission: Impossible III”

TV
68% kijkt graag "Family Guy"
64% vindt "The Simpsons" leuk
51% kijkt "South Park"
26% kan niet genoeg krijgen van "Lost"
24% kijkt naar de hitserie "24"
21% van de (Amerikaanse) deelnemers kijkt graag "American Idol" (!)

Merken
Het lijstje van beste merken is volgens de gamers op IGN.com als volgt:
Google
Apple
Coca-Cola
ESPN
Target