[Update] [Live] Dag 3 op de E3

De beursvloer van de E3 is inmiddels weer open en we zullen jullie weer live van nieuws voorzien.

21.45 Fliepke heeft een presentatie van Will Wright gezien over zijn nieuwe game Spore. Hij vond het er mooi uit zien en het begint al meer vorm te krijgen dan bijvoorbeeld het filmpje dat is getoond op de GDC eerder dit jaar. Textures zien er nu bijvoorbeeld een stuk mooier uit. Will Wright had het gehad over een missie-structuur, maar hier was nog niets van te zien. De animaties van de beesten die je maakt zijn nog niet helemaal vloeiend, zo willen er nog wel eens twee lichaamsdelen door elkaar heen bewegen, maar zoals we zelf ook al hebben gezien in footage van de game is het toch best indrukwekkend. Spore is nog helemaal niet af, eigenlijk is het een concept in een grote sandbox. Will Wright heeft nog tot 2007 de tijd om de game echt in een game om te vormen.

20.30 Onze redacteurs hebben achter de schermen bij EA weer enkele nieuwe games mogen aanschouwen. Als eerste was Army of Two, een FPS, aan de beurt. De nadruk in de game ligt duidelijk op co-op. Met twee spelers tegelijk kon je van alles doen. Het voorbeeld dat men mocht uitproberen was bijvoorbeeld dat twee spelers elkaar van een dak af konden helpen. De een houdt het touw vast, de ander klimt naar beneden. Zo zijn er nog veel meer kleine dingetjes die je met zijn tweeën kan doen en ook het geknal gaat allemaal samen. Deze co-op is ook met medewerking van de AI mogelijk. De besturing was op dit moment nog een beetje onhandig, maar het spel verkeert dan ook in een erg vroeg stadium. De sfeer in de game was redelijk.

Ook hebben onze redacteurs een stukje van Command & Conquer 3 gespeeld. De game gaat vooral terug naar de stijl van deel 1. Bovendien ziet het er erg tof uit. Er zit bijzonder veel detail in de game; gebouwen kunnen stukje voor stukje weggeschoten worden en ook de schaduwen werken prachtig mee. Zo gauw een tank door de schaduw rijdt zal hier de schaduw prachtig op neerkomen. We verwachten erg veel van deze game.

Ten slotte zijn de redacteurs nog op bezoek geweest bij de mensen achter de Tiger Woods-serie. De 2007-versie van Tiger Woods hebben ze nog niet gespeeld maar ze kregen een praatje te horen over het gedetailleerde gezicht van Tiger in de game. Hij is hiervoor anderhalf uur bij EA in de studio geweest om allerlei verschillende uitdrukkingen te importeren in de game. Dit zag er bijzonder indrukwekkend uit, en is waarschijnlijk de toekomst van realisme in games. We vragen ons alleen nog af hoe dit gaat werken met voetbalgames met honderden spelers.

Jasper is op het moment op bezoek bij Spore, dus daar zullen we later vast nog meer van horen.