Britse games industrie deelt awards uit

De games industrie uit het Verenigd Koninkrijk heeft de bedrijven die het beste werk afleveren een pluim gegeven in de vorm van de vierde jaarlijkste MCV Industry Excellence Awards.

Nintendo was het bedrijf dat de meeste prijzen mee naar huis mocht nemen. Hun PR Team was het beste, ze hadden het beste nieuwe games merk geïntroduceerd (Nintendogs), de beste TV campagne (Nintendo DS) en het beste marketing team. Naast Nintendo was ook THQ één van de grote winnaars. Zij pakten de titels Most Improved Company en Best Sales Team.

De meest prestigieuze award ging naar Sony Computer Entertainment. Deze 'Grand Prix' kregen ze voor hun commerciële succes, innovatie en bedrijfsmanagement. De Engelse tak van Sony heeft de PSP succesvol gelanceerd en hiervan een miljoen exemplaren verkocht terwijl ook de PlayStation 2 verkopen nog steeds doorgingen (momenteel in totaal acht miljoen keer verkocht). Ook nieuw zijn Buzz! en God of War, die beide erg succesvol zijn.

Edge magazine won de prijs voor Magazine-team van het jaar door hun verhoogde verkopen en goede inhoud.

"The UK games industry is at the very cutting edge of gaming as well as being a commercial success with a worth to the UK economy of around £2 billion each year. We lead the world at marketing, retail, development and media within the sector. This year's winners should be very proud," aldus Stuart Dinsey, publisher van MCV en manager van Intent Media. "And with around 600 people in attendance, what a night! We're looking forward to next year's event already."

Tot slot nog het totaal overzicht van alle winnaars:

Retail
Independent Retailer - ePlay
Entertainment Retailer - GameStation
General Retailer - Argos
Online Experience - Play.com
Most Improved Retailer - HMV
Retail Buying Team - EUK

Mensen & industrie
PR Team - Nintendo
Sales Team - THQ
UK Development Team - Bizarre Creations
Magazine Team - Edge
Distribution Team - Centresoft
Newcomer - Buena Vista Games
Unsung Hero - SCI
Most Improved Company - THQ

Marketing
New Games Brand - Nintendogs (Nintendo)
Trade Marketing - Microsoft (Xbox 360)
TV Campaign - Nintendo DS (Nintendo)
Games Brand - Pro Evolution (Konami)
Games Publisher - Electronic Arts
Marketing Team - Nintendo

Grand Prix Award - Sony Computer Entertainment