Microsoft en Marvel gaan samenwerken

Microsoft en Marvel Enterprises hebben vandaag op de Comic-Con International, 's werelds grootste comic-conventie, bekend gemaakt samen te gaan werken. De deal houdt in dat Microsoft de exclusieve rechten heeft voor de ontwikkeling van MMOG's die de superhelden uit de stal van Marvel zal bevatten. De Marvelgames die Microsoft gaat ontwikkelen, waarvan de eerste verwacht wordt in 2008, zijn uiteraard bestemd voor de Xbox 360
"[...]
Marvel has created some of the most iconic and exciting characters and stories in the past century. We're thrilled to bring this universe to interactive entertainment. With this next generation of gaming, Marvel fans will finally have the ability to create choices with their favorite Super Heroes, villains and creatures in unbelievable detail - all with the power of Marvel's incredible vision and the Xbox platform.
[...]"


Aldus Peter Moore, vicepresident marketing en publishing van Xbox.

Marvel is in de loop van de geschiedenis een grote naam geworden in de comicwereld en haar epische verhalen zijn tijdloos gebleken. Echter heeft Marvel niet alleen naam gemaakt met haar strips, maar hebben zij ook de stap gemaakt naar films, televisieseries en uiteindelijk ook games. Zo is zij verantwoordelijk voor grote titels als Spider-Man, X-Men en The Hulk. De booming business van de MMOG's was daarom ook voor Marvel een logische stap en met ruim 5000 striphelden zorgt zij voor een wijde bron van inspiratie.

Tim Rothwell van Marvel zei hierover:

"[...]
The alliance with Microsoft catapults us into the games category in an unprecedented way. Microsoft is an acknowledged leader in the interactive game space, and backed by their technology, creative and marketing clout, Marvel will establish a strong presence in the burgeoning online gaming arena. We are very excited to be working with Microsoft to bring our fans what we expect will be a world-class online gaming experience. We also believe online gaming will provide valuable, global exposure to our character brands.
[...]"