Eerste info over Unreal Tournament 2006

In het mei nummer van Computer Gaming World is een artikel verschenen over het nieuwe deel uit de Unreal Tournament serie. Een naam is nog niet bekend, maar aangezien Midway heeft aangegeven dat er geen nieuwe Unreal spellen zullen verschijnen dit jaar (waar ze even de Xbox versie van Unreal Tournament vergeten) kunnen we ervan uitgaan dat het Unreal Tournament 2006 of Unreal Tournament 2007 zal worden.
Zoals verwacht zal het spel op de nieuwe Unreal 3 engine gaan draaien waardoor Malcolm er ongeveer zo uit gaat zien:


Klik voor een grotere versie

Wat meer info over het spel:
* Er zullen elf wapens in het spel zitten. Meer informatie is nog niet beschikbaar.
* Het volgende deel zal vooral om AI draaien en dan vooral om spraakgestuurde AI.
* Ook in dit deel zal Epic zich eerst op de layout voor de maps gaan storten voordat ze het geheel zullen aankleden.
* Clans kunnen zich nu met elkaar vergelijken door een nieuw scoresysteem.
* Gametypes die er in ieder geval in zullen zitten zijn: DeathMatch, Team DeathMatch, Capture the Flag, en de Conquest mode. Assault en Domination worden niet genoemd en zijn dus nog niet zeker.
* Meer info over de Conquest mode:


Er zijn nu acht teams waaruit gekozen kan worden, elk met een eigen soort armor.
Conquest maps zijn ongeveer zo groot als drie onslaught maps met Assault-achtige objectives en er wordt ook nog nagedacht om een 'limited resource management' te implenteren.
Spelers kunnen hun stats gebruiken om tegenstanders van hetzelfde niveau te vinden.
Het spel zal nu ook pre-game lobbies kennen.
Een ingebouwde browser waarmee je stats van andere clans en andere sites kan bekijken zal aanwezig zijn.
Conquest maakt gebruik van een nieuwe optie van de Unreal 3 engine waardoor maps ter plekke worden gestreamed en je dus kan spelen in maps ter grootte van een aantal maps aan elkaar geplakt.
Spelers kunnen in één van de twee teams spelen, elk met een eigen gebouwenstructuur en omgevingvormgeving. Elk gebied wat je als team veroverd zal zich aanpassen hieraan.
En een PR-praatje: "conquest should appeal to a wider gaming audience and provide a place where longer-term strategy, teamwork, and face-to-face fragging all meet".