Zie door de bomen het bos niet meer met SpeedTree

Interactive Data Visualization heeft vandaag aangekondigd dat haar populaire SpeedTree technologie volledig geïntegreerd zal worden in de Unreal 3 engine. SpeedTree stelt ontwikkelaars in staat om met de grootste eenvoud bomen aan de spelwereld toe te voegen, die elk stuk voor stuk uniek zijn, en door de slimme toepassing van polygonen er enorm realistisch uit zien zonder impact te hebben op de framerate.
"[...]
"Unreal Engine 3 features a number of important new features and tools, including a new material editing system that we were able to exploit with outstanding results. We were also able to take full advantage of its innovative new material editor and achieved amazing new per-pixel lighting effects"
[...]"


SpeedTree ondersteunt maar liefst 100 verschillende boomtypes en deze kun je ook weer aanpassen waardoor je honderden verschillende bomen kunt maken. Door de integratie met de Unreal engine kun je zelfs het planten ervan aan de programmatuur over laten. Het maken van een realistisch bos in een computerspel zal hierdoor een stuk sneller moeten kunnen. SpeedTree wordt onder andere ook al gebruikt in The Elder Scrolls: Oblivion, alsook een hele reeks andere titels. De licentie voor SpeedTree in de Unreal 3 engine bedraagt zo'n $10.000.