Nieuwe features op de Game Developers Beurs

Op de aankomende Game Developers Conference die van 7 tot en met 11 maart in San Francisco zal worden gehouden, laten alle game developers de nieuwste software en mogenlijkheden zien op het gebied van games-ontwikkeling.

Zo heeft de nieuwe Unreal 3 engine al twee nieuwe snufjes meegekregen. De eerste is de 'Seamless World Support' hiermee zal het mogelijk zijn voor developers om gigantische werelden te creëren, welke toch efficiënt met het werkgeheugen om zullen gaan.
De tweede is UnrealKismet, welke zorgt dat het maken van scenario's makkelijker wordt en dat de A.I. betere commando's zal kunnen krijgen.

*Seamless World Support allows the creation of virtually unending environments through background management of game levels and assets. Even titles not requiring open world support will benefit from these memory management techniques on next-generation console platforms.

*Second, the new UnrealKismet visual scripting system empowers designers to build and iterate detailed game scenarios and AI behaviors with limited, or even zero, programmer involvement thus providing a massive productivity gain over previous generations. Epic will also demonstrate significant improvements in physics, terrain editing, lighting, material editing, animation, cinematic creation and particles.

Ook HavoK zal er aanwezig zijn, deze technologie is voor veel mensen vrij onbekend maar zit toch verwerkt in onder andere Half-Life 2, Painkiller en Medal of Honor: Pacific Assault. Het zorgt er namelijk voor dat objecten realistisch door de lucht heen worden geslingerd en op andere objecten afketsen.

*Havok Physics 3 - Extends Havok Physics, critically acclaimed for its recent use many of the industry's top selling video games including Bungie's Halo 2 and Valve's Half-Life 2. Havok Physics 3 introduces Continuous Physics, an innovation that dramatically reduces game production time by eliminating "bullet-through-paper" problems that stem from high-velocity game objects.


*Havok Animation 3 - Provides a rich set of general purpose run-time animation capabilities, including animation compression / decompression, blending, inverse-kinematics, and tight integration with Havok Physics 3. Havok Animation includes an integrated export, filtering, and preview tool chain that operates seamlessly with commercial modeling and animation tools.