Meta-informatie over de Nintendo Revolution

Het Amerikaanse gamesblad EGM hield onlangs een interview met de marketingdirecteur van Nintendo of America: Reginald Fils-Aime. 'Reggie', oorspronkelijk bekend geworden tijdens de E³ van 2004 met de uitspraak "it's my job to kick ass and take names", liet onder meer zijn licht schijnen over welke informatie ze prijs gaan geven over de Nintendo Revolution, hun nieuwste console, bij de volgende de Electronic Entertainment Expo (E³), hoe de concurrentieslag in de toekomst gaat verlopen en welke randvoorwaarden daarvoor nodig zijn. Puntsgewijs:

- tot aan de komende E³ zal er niets over de Nintendo Revolution bekend gemaakt worden om de concurrentie niet te veel informatie te geven. Tijdens de E³ zal er een vergelijkbaar programma zijn als bij de E³ van 2004 voor de Nintendo DS was. Dit betekent dat men het apparaat kan zien en dat men spellen kan spelen.

- nu is het nog zo dat een console een kastje met een controller is en volgens Reggie gaat dat in de toekomst veranderen. Daarbij benadrukte Nintendo dat het zich zal focusen op gameplay en het vormen van een hechte gemeenschap.

- men hoopt dat de Revolution een vergelijkbare reactie op zal leveren als de reactie die men heeft gekregen op de Nintendo DS.

- of de revolution online gaat zegt hij niet. Er is een streven naar een gemeenschap en of dat online of offline zal zijn is nog niet duidelijk.

- om de nummer 1-positie te behalen in de consolemarkt zijn volgens Reggie drie dingen nodig:
1. de console moet iets nieuws en innovatiefs brengen;
2. de console moet tegelijkertijd (of natuurlijk eerder) op de markt gebracht worden als de concurrentie dat doet;
3. de contacten met de 3rd party publishers moeten goed zijn, zodat ook zij goede games uitbrengen.

- Mario 128 zal op de GameCube uitkomen en niet op de Revolution.

De man doet zijn werk perfect, want met veel woorden slaagt hij erin om te zeggen wat ze allemaal NIET gaan zeggen, en daarnaast om verder geen enkel detail over de Nintendo Revolution prijs te geven. 's Man talent wordt weerspiegeld in de mening van sommige van zijn klanten. Ter aller vermaak: