Sportauto moet Jezus promoten

Christelijke kerken in het zuidoosten van Australië lanceren binnenkort een moderne en dure reclamecampagne in de media voor geloof in Jezus Christus. Onderdeel van de moderne evangelisatie vormt een sportieve auto, een ‘ute’, een kruising tussen een raceauto en een pickup. De auto toont de slogan van de campagne: Jezus; Alles over het leven.

The Sydney Morning Herald (SMH) berichtte zondag dat verschillende kerken achter deze campagne voor Jezus zitten. Die gaat zeven weken duren en begint volgende maand op het internet. Daarna volgen reclames op tv, op tijden dat die het meest wordt bekeken en er komen affiches in de straten van onder meer Sydney.

De directeur van het Australische Bijbelgenootschap, Daniel Willes, zei in de SMH dat veel onderzoek aan de campagne vooraf is gegaan. De kerk heeft de media nooit goed gebruikt. Veel mensen zijn niet blij met de kerk, want die is veel negatief in het nieuws, maar Jezus is dat niet, aldus Willes.

Hij hoopt wel dat de evangelisatiecampagne tot meer kerkbezoek leidt. Van de bijna 22 miljoen Australiërs stellen bijna 13 miljoen dat ze christen zijn. Maar slechts 8 procent gaat regelmatig naar de kerk.

 


Sportauto moet Jezus promoten  (foto: DAG)