Verzekeraar schrapt campagne 'Even Apeldoorn Bellen'

Verzekeraar Centraal Beheer beraadt zich op zijn beroemde reclameslogan ‘Even Apeldoorn Bellen’. De leus heeft door het drama van Koninginnedag een nieuwe lading gekregen.

De verzekeraar heeft de lopende campagne per direct stopgezet en overweegt de slogan ook in de toekomst niet meer te gebruiken.

Een woordvoerder heeft een verhaal daarover in dagblad De Stentor vandaag bevestigd. De succesvolle reclamecampagne loopt inmiddels bijna een kwart eeuw. Daarmee is Even Apeldoorn Bellen de langstlopende campagne ooit op de Nederlandse televisie.

In de reeks werden meer dan vijftig filmpjes gemaakt waarin mensen in penibele situaties belanden, waardoor er uiteindelijk een verzekeraar aan te pas moet komen. In één van de laatste filmpjes dreigt een parachutist op Koninginnedag op het hoofd van de majesteit te belanden. De filmpjes zijn overigens nog wel te downloaden via de website van Centraal Beheer, al wordt er op de hoofdpagina niet meer op een prominente wijze aandacht voor gevraagd.


Verzekeraar schrapt campagne 'Even Apeldoorn Bellen'  (foto: DAG)