STER start themakanaal

De Stichting Etherreclame (STER) is bezig met het voorbereiden van een eigen themakanaal. De reclameorganisatie van de publieke omroep gaat 24 uur per dag reclameboodschappen op het tv-kanaal uitzenden. "Het staat vast dat er grote groepen kijkers zijn die erg genieten van tv-reclame. Daarom gaan wij 24 uur per etmaal reclameboodschappen vertonen die thematisch gegroepeerd zijn", aldus algemeen directeur Arian Buurman van de STER.

De STER heeft een flink archief met alle uitgezonden commercials van de afgelopen 25 jaar. Het archief is inmiddels gedigitaliseerd. Er zitten nu zo'n 400.000 spots in. Buurman: "Wij zullen ons themakanaal bovendien inzetten om elke werkdag om 13.00 uur een review uit te zenden van de nieuwste commercials die we hebben ontvangen. Daarmee voorzien we in een behoefte van zowel de reclamebureaus als de commercialproducenten."

Wanneer 'STER24' precies van start gaat, is nog niet bekend.