AustraliŰr met zestig condooms in maag overlijdt

Een Australiër is in Thailand overleden nadat enkele van de zestig condooms met hasj die hij had ingeslikt waren gescheurd, waardoor zijn darmen en lever ernstig werden aangetast. Dat heeft de Thaise politie vrijdag bekendgemaakt.

De Australiër, de 51-jarige John Paul Jones, overleed zaterdag. In de zestig condooms zat volgens de politie in totaal 794 gram hasj. Vrienden leverden Jones vorige week af bij een ziekenhuis in de provincie Surat Thani, met de mededeling dat hij al vijf dagen ernstige maagpijn had. Hij was al langere tijd in Thailand en het is niet duidelijk waarheen hij de hasj had willen smokkelen. Eerder werd Jones in Thailand na een langdurige rechtszaak al eens vrijgesproken van hasjbezit.