RTL 4 zakt steeds verder weg

Icoon TelevisieRTL 4 verliest in een rap tempo kijkers. De commerciŽle zender haalde in november een marktaandeel van 14,4 procent. In oktober was dat nog 15,0 procent en in september 15,6 procent. Alleen het Eredivisie-voetbal en Gooise Vrouwen deden het goed. Opmerkelijk is dat beide programma's van Talpa afkomen.

Nederland 1 doet het juist goed. De publieke televisiezender is marktleider met 19,3 procent marktaandeel. Toch zat het best bekeken programma van november bij SBS6: Domino Day (SBS 6) haalde 2,6 miljoen kijkers. Gevolgd door Voetbal EK-kwalificatie Nederland Luxemburg (SBS 6, 2,5 miljoen kijkers) en Spoorloos (KRO, Nederland 1, 2,5 miljoen kijkers).

Het marktaandeel van de drie publieke zenders was 36,4 procent, RTL Nederland behaalde met vier zenders 28,8 procent en SBS Broadcasting met drie zenders 22,3 procent.