Kruidvat biedt excuses aan voor ironische mail

Drogisterijketen Kruidvat biedt zijn excuses aan voor een reclamemail die ze vanochtend naar hun klanten hebben gestuurd. In de reclameboodschap biedt het Kruidvat dagjes uit per trein aan, tegen een gereduceerd tarief. Niets mis mee, maar het aanbieden van het dagtochtje volgt slechts twee dagen op een slecht afgelopen dagje uit voor enkele van hun medewerkers.

Tijdens een personeelsuitje van de drogist sloeg hun vlot om en kwamen twee personeelsleden van het Kruidvat om het leven. Gelijk nadat bekend was geworden dat het hier om enkele van hun werknemers ging, besloot de directie van de drogisterijketen uit medeleven een communicatiestop af te kondigen.

Vandaag werd de mediastilte per abuis al verbroken. Het Kruidvat zegt de slechte timing te betreuren.

De gewonde overlevenden van het ongeluk zijn inmiddels allemaal weer thuis. De politie heeft al met enkele slachtoffers over het ongeluk kunnen praten. Over de inhoud van deze gesprekken wil de politie verder geen mededelingen doen.