Peuter stomdronken van appelsap

Tijdens een gezellig etentje in een vestiging van Applebee's, viel het Kim Mayorga ineens op dat haar tweejarige zoontje vreemde gezichten zat te trekken. Toen besloot ze maar eens te ruiken aan de appelsap dat de peuter aan het drinken was. De ervaren drankneus van de vrouw vertelde haar dat er een mix van tequila en Triple Sec in het glas zat. Enkele uren later werd het kotsende jongetje per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis van Antioch, een stad in de Amerikaanse staat CaliforniŽ.

"Ik wilde het probleem eigenlijk niet opblazen, maar toen mijn jongen ziek werd door de alcohol kon ik niet meer zwijgen", aldus Mayorga. Het restaurant steekt dan ook de hand in eigen boezem. "We bewaren de appelsap en de margarita in dezelfde verpakking. Een manager heeft per ongeluk het verkeerde drankje genomen", aldus een andere manager van Applebee's.

Als goedmakertje worden de gemaakte ziekenhuiskosten door het restaurant vergoed en krijgen de vrouw en haar gezin maaltijden van Applebee's. Ook zullen ze nog een kritische blik werpen op de verpakkingen van de drankjes, om zo een dergelijk incident in de toekomst te vermijden. De moeder wordt er niet heet of koud van. "Ze hebben hun excuses aangeboden, goed en wel, maar als ze werkelijk denken dat ik nog eens ga eten bij hen, zijn ze niet goed bij hun hoofd", aldus de moeder van de zatte peuter.