KPN schudt klanten wakker met SMS

Vannacht ook wakker geworden door een SMS van KPN? Enkele tienduizen mensen zijn vannacht wakker geschud door een SMS'je van KPN, om de klanten te informeren over het veranderde informatienummer.

Een trouwe klant van KPN was op z'n zachtst gezegd niet best te spreken over de nachtelijke SMS-actie: "Ik kreeg de sms van KPN om 2 uur 45. Vervolgens kreeg mijn vriendin hetzelfde bericht om 3 uur 35." Een andere cliënt van KPN schrok midden in de nacht wakker door het onverwachte bericht, want hij zat juist te wachten op bericht van de familie.

Een KPN-woordvoerder geeft toe dat de nachtelijke boodschap aan hun klanten verkeerd was. "Sinds vorige week lichten we de mensen in over het informatienummer. Dat doen we tussen negen uur ’s ochtends en tien uur ’s avonds. Vannacht is dat fout gegaan, waardoor enkele tienduizenden klanten de sms kregen." Hij geeft wel aan dat slechts een zeer kleine groep het bericht 's nachts heeft ontvangen. "Bij dik 99 procent is het goed gegaan."

Het oude informatienummer, 118, mag niet meer worden gebruikt omdat KPN ook concurrenten moet toestaan gebruik te maken van deze dienst. Omdat de nieuwkomers gelijke kansen moeten krijgen, vallen de informatienummers vanaf heden tussen 1800 en 1899. Omdat een mededinger van KPN het nummer 1850 heeft gekregen, moeten klanten voortaan 1888 bellen om informatie te krijgen van KPN.