Grolsch verkoopt minder bier

Grolsch doet het slechter bij bierdrinkers in Nederland en Groot-BrittanniŽ dan vorig jaar. Volgens de brouwerij komt de daling in de populariteit doordat er minder promotieacties zijn geweest. Het bedrijf besloot niet aan prijzenslagen in supermarkten mee te doen om het imago 'exclusief' te houden. Dit heeft echter geleid tot een daling van het marktaandeel van een half procent.

Toch maakt de brouwerij meer winst dan vorig jaar. De omzet steeg 2 procent naar 318 miljoen euro. De omzetdaling in Nederland en Groot-BrittanniŽ is volgens de brouwerij ruimschoots gecompenseerd door een groei van de afzet met 14 procent in andere landen. Vooral in Frankrijk, AustraliŽ, Nieuw Zeeland en Rusland is Grolsch populairder dan voorheen.

Grolsch verwacht dat de verkopen in 2007 aan zullen trekken. Zo komt Grolsch binnenkort met een nieuwe exclusieve Grolschfles, die niet bruin maar groen van kleur is. Ook gaat Grolsch investeren in een grotere bierproductie in de Verenigde Staten.