Vodafone verliest 28.000 klanten in tweede kwartaal

Icoon Financieel's Werelds grootste mobiele telecombedrijf, Vodafone, heeft in Nederland in het tweede kwartaal van 2006 zo'n 28.000 klanten zien vertrekken. Het is voor de telecomgigant een teleurstellend vervolg op het eerste kwartaal van dit jaar, waarin het in ons land al 67.000 klanten verloor. Een verklaring voor het teruglopende klantenbestand geeft Vodafone niet.

Ondanks een verlies van 95.000 klanten over de eerste helft van 2006, beschikt Vodafone in Nederland nu over 3,88 miljoen klanten. Dat is een toename van ongeveer 200.000 klanten vergeleken met een jaar geleden.

De gemiddelde gebruiker was in het tweede kwartaal goed voor 35,70 euro omzet. Het aantal spraakminuten nam opnieuw toe en kwam in het tweede kwartaal uit op 1,82 miljard vergeleken met 1,73 miljard in het eerste kwartaal. Het aantal prepaid bellers nam in het tweede kwartaal af met 0,6% en vertegenwoordigt nu nog 51,8% van het totale klantenbestand van Vodafone in Nederland.