Opvouwbare broodtrommel wordt tweede

Opvouwbare broodtrommel Het Nederlandse studentenbedrijf Motifive heeft de tweede prijs gehaald van de Best Student Company 2006 met een opvouwbare broodtrommel. "Wij vinden het knap dat ze een saai en verre van sexy product door een goed design en een slim idee weer helemaal trendy maken", aldus jurylid Alexander van Groenendael. De studenten komen van de opleiding Werktuigbouwkunde op de Technische Hogeschool Rijswijk.

De broodtrommel is 81 gram, en is opvouwbaar tot A4-formaat. Daarbij is de broodtrommel een designproduct en leverbaar in het blauw, geel, groen, rood en oranje.

De Europese verkiezing vond plaats in Maastricht, omdat Nederland vorig jaar de eerste prijs won. Ditmaal ging de eerste prijs naar Noorwegen. Het Noorse studentenbedrijf met de toepasselijke naam Flush had een apparaat gemaakt dat toiletten bacteriŽnvrij kan houden. "Dat apparaat is innovatief en kan een grote markt veroveren", aldus de jury. Rusland veroverde de derde plaats.