Doek valt voor Disney-Happy Meal

Icoon BuitenlandsWie volgend jaar een Happy Meal bestelt bij de Amerikaanse fastfoodketen McDonald's zal geen Disney figuurtje in de Happy Meal-doos aantreffen. McDonald's en het Amerikaanse amusementsconcern Walt Disney vinden het mooi geweest en zetten een punt achter de samenwerking. Deze zomer werken ze nog tweemaal samen, bij de Disney-films 'Pirates of the Caribbean' en 'Cars'. De afgelopen tien jaar waren de figuurtjes van Disney te krijgen bij het kindermenu van de hamburgerketen.

Fastfood zorgt voor veel overgewicht bij kinderen en volgens de Amerikaanse krant 'The Los Angeles Times' beëindigde Disney hierdoor de samenwerking met McDonald's. Dit wordt echter door zowel Disney als McDonald's ontkend. Volgens hen is het besluit enkel gebaseerd op 'zakelijke gronden'. Naar schatting verdiende Disney elk jaar zo'n 100 miljoen dollar aan de samenwerking met McDonald's.

Waarschijnlijk gaat Disney nu op zoek naar een nieuwe restaurantketen om mee samen te werken. McDonald's sloot een jaar geleden al een tweejarige overeenkomst met Disney's concurrent Dreamworks.


Na tien jaar valt het doek voor de Disney-Happy Meal.