PatiŽnt verbrandt door opsteken sigaret

Icoon Bizar Iedereen is het er inmiddels wel over eens dat roken slecht voor je gezondheid is. Een 60-jarige patiŽnt in een Brits ziekenhuis heeft dit gisteren aan den lijve ondervonden. De licht ontvlambare gel waarmee hij werd behandeld vatte namelijk vlam toen de man een sigaret opstak. Dat meldt de BBC vandaag.

De man was vermoedelijk uit bed geglipt om een sigaretje op te steken bij een nooduitgang van de Doncaster Royal Infirmary. Daar vatte de gel waar hij mee behandeld werd vlam, waardoor de man in een vlammenzee terechtkwam. Direct na het ongeval is de man naar een ander ziekenhuis overgebracht, waar hij later is overleden aan zijn verwondingen.

Volgens het ziekenhuis gaat het om een ongeval. "Dit is erg tragisch. Onze gedachten gaan uit naar zijn familie", aldus een woordvoerder. Hoewel er volgens de politie geen reden is om van iets anders dan een ongeluk uit te gaan, heeft het ziekenhuis toch een onderzoek ingesteld.