Magnum-ijs wordt weer dikker

Het welbekende Magnum-ijsje krijgt zijn originele chocoladelaagje terug. Fabrikant Unilever geeft toe dat men het laagje de afgelopen tijd dunner heeft gemaakt. Volgens Unilever gebeurde dat om de kosten te drukken. ''Onder druk van de supermarkten doen wij alles om kosten te besparen. We hebben inderdaad getest met een dunner Magnum-ijsje. Verder kijk je voortdurend of je grondstoffen goedkoper kunt inkopen'', aldus het bedrijf.

Unilever keert echter op haar schreden terug: ''We geloven niet in soep met minder ballen. We moeten als A-merk niet versoberen, maar juist focussen op kwaliteit. Daarom pakken we komende zomer weer uit met de ouderwetse, dikkere Magnum.'' De multinational gaat om de macht van grote ketens als Albert Heijn te breken, kijken naar samenwerking met Aldi en Lidl. Mogelijk gaat het bedrijf voor deze ketens andere verpakkingen of C-merken ontwikkelen.