SBS zoekt alternatieven voor belspelletjes
Het zenderbedrijf van SBS6, Net5 en Veronica heeft adverteerders en creatieve bureaus gevraagd mee te denken over de manier waarop dagtelevisie ingevuld kan worden. "Er zijn mogelijkheden om dagetelevisie creatiever in te vullen", aldus commercieel directeur Vertregt van SBS woensdag. "Je zou kunnen denken aan een soort Marktplaats op televisie. Sommige producten die op die site worden aangeboden, verdienen meer toelichting dan een aantal regeltjes op een site. Dan kan tv uitkomst bieden." Het bedrijf dat met het het meest creatieve idee komt, kan een prijs winnen.
SBS denkt er ook over na om kijkers homevideo's te laten opsturen en deze vervolgens uit te zenden op televisie. "Rond Valentijnsdag bijvoorbeeld kan je op deze manier iedereen zijn of haar 'minutes of fame' gunnen", aldus Vertregt. Met hulp van de adverteerders hoopt SBS een aantal nieuwe programma's te bedenken, niet alleen voor dagtelevisie, maar ook voor 's avonds, als veel mensen voor de buis zitten. De mogelijke nieuwe programma's betekenen overigens niet meteen het einde voor de belspelletjes.
Geen logo's, dat scheelt