Discovery Channel wil op negen

De strijd om de afstandsbediening lijkt los gebarsten. Talpa wil op tien, National Geographic wil op elf en nu komt daar Discovery Channel bij die op negen wil. Het documentaire-kanaal start met een grote landelijke reclamecampagne om dit voor elkaar te krijgen. "Gezien de huidige ontwikkelingen in het tv-landschap en de waardering voor het merk Discovery, is dit het perfecte moment om van Discovery Channel een vaste waarde op negen te maken", zo zegt Sandra Tielenburg, vice president en country manager van Discovery Networks Benelux.

Discovery Channel staat met zijn kijkcijfers gemiddeld op de tiende positie in het Nederlandse zenderlandschap. Uit onderzoek blijkt volgens de zender echter dat het kanaal lang niet altijd binnen de eerste posities van de afstandsbediening geprogrammeerd staat. Opvallend is dat Discovery voor de negen gaat, aangezien TMF die plek in haar beginperiode heeft geclaimd. Ook een aantal regionale zenders willen graag op die positie.

De actie ging gisteren op de radio van start. Volgende week vrijdag verschijnen de eerste advertenties in alle landelijke dagbladen.