Busmaatschappij BBA houdt prijsvraag over poema

Ziz had ons via de nieuws-submit te melden:

De loslopende poema lijkt te veranderen in een waar reclame-object voor de Veluwe. De VVV liet al weten dat het dier het toerisme op de Veluwe aanwakkkert. Ook busmaatschappij BBA maakt gebruik van het dier en roept reizigers op mee te doen aan een prijsvraag. De bedoeling is dat reizigers een foto maken van de poema. De busmaatschappij geeft zelfs tips op welke lijnen de kans om het dier te treffen het grootste is.

De winnaar mag een dag lang met drie anderen gratis over de Veluwe reizen. Ook zal de winnende foto als poster in de bussen komen te hangen. BBA is zich bewust van het feit dat een trefkans met de poema erg klein is. Daarom verwachten zij enige creativiteit van hun reizigers. De leukste foto wint. BBA gaat zelfs zo ver dat zij twintig streekbussen hebben uitgerust met een afbeelding van een poema naast het springende hert, dat het beeldmerk van BBA Veluwe is.

Volgens woordvoerder Remko ten Brinke wil de busmaatschappij op deze manier een 'ander soort reisbelevenis' geven aan de reiziger. "Zie het als een soort veilige safari, mensen gaan opletten of ze wat zien, actief, en dat is wat anders dan gewoon van A naar B reizen."


De poema naast het beeldmerk van BBA Veluwe