Reclame Dumpjeschatje.nl blijft op tv

Icoon Media nieuwsReisorganisatie Go Go Tours is niet van plan de reclamecampagne Dumpjeschatje.nl te schrappen. Dat zegt een woordvoerster naar aanleiding van een negatief advies van de Reclame Code Commissie. De commissie noemde een commercial waarin een jonge scooterrijder zijn meerijdende vriendin tegen een tak laat botsen 'ontoelaatbaar'.

'Agressief en vrouwonvriendelijk', zo oordeelde een inwoner van Driebergen die bij de Reclame Code Commissie een klacht deponeerde. De man meent dat in de reclamespot wordt geleerd respectloos en hebzuchtig te zijn. "Het spotje was ludiek bedoeld. We begrijpen dat er mensen moeite hebben met het spotje, maar we vertrouwden op een goed gevoel voor humor", stelt Go Go Tours.

De campagne is opgezet voor Go Go Jongerenreizen. Met een knipoog worden jongeren opgeroepen de partner thuis te dumpen, om vervolgens op een vakantie flink de beest uit te gaan hangen. Volgens de Reclame Code Commissie is de reclame 'zodanig schokkend dat de grens van wat toelaatbaar moet worden geacht is overschreden.' Go Go Tours legt die uitspraak naast zich neer. "We willen niemand tegen ons in het harnas jagen, maar een klacht van een persoon is niet voldoende reden om de reclame terug te trekken."

Dumpjeschatje blijft op de buis
Nadat hij zijn vriendin letterlijk gedumpt heeft droomt
de jonge scooterrijder van vakantie in zonnige oorden