McDonald's gaat gezonder leven promoten

McDonald's gaat goed eten en meer bewegen promoten in haar nieuwe reclamecampagnes. "It's what I eat and what I do ... I'm lovin' it" wordt de nieuwe slagzin. In de commercials zegt het bedrijf onder andere dat het beter is om minder tijd door te brengen voor de tv. Daarnaast zal met nationale olympische comités van de 119 landen waar de fastfoodketen gevestigd is overleg worden gepleegd over hoe consumenten een gezonde leefwijze kunnen nastreven.

Het concern heeft onder meer tenniszusjes Serena en Venus Williams ingeschakeld om in de reclames te verschijnen. Op de verpakkingen van de maaltijden komen adviezen voor een gezonde levenswijze te staan.

De hamburgergigant heeft in een aantal landen zijn menu's al aangepast aan de smaak van de consument. Salades moesten het imago van de vette hap verbeteren. In Europa heeft dat niet geholpen. Daar ging de omzet de afgelopen maand met 3,4 procent achteruit. Over de hele wereld wist het concern in februari nog wel 1,6 procent meer om te zetten dan een jaar ervoor.