Tijdschrift speciaal voor het toilet

Scootmobiel had ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon opmerkelijk nieuwsOnderzoeksbureau Blauw Research vroeg afgelopen jaar aan 535 mensen wat ze het liefst doen tijdens een bezoek aan de wc, naast hun behoefte. Op de eerste plaats in de 'toilet top 10' stond lezen, wat uitgever Georgia-Pacific inspireerde tot het uitgeven van WC Magazine.

De 'toilectuur', zoals de makers het noemen, werd dinsdag in Amsterdam ten doop gehouden. In eerste instantie verschijnt het blad alleen via een grote fabrikant van toiletpapier, maar de makers hebben als doel het tijdschrift uiteindelijk in de kiosken te verkopen. WC Magazine zal 4 keer per jaar verschijnen, in een oplage van 170.000.

"Het blad is speciaal ontworpen voor op het toilet en claimt daarmee een nog niet eerder benut aandachtsmoment", aldus een woordvoerster. Alle artikelen hebben een leestijd van drie tot zes minuten, omdat uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde Nederlander ongeveer 5,6 minuten over het toiletbezoek doet.

In het tijdschrift komen artikelen over auto's, reizen, toilet-inrichting en high society. Ook is er ruimte voor raadsels, rebussen en breinbrekers. 'Poep, pies en andere meligheden' worden door de makers geweerd.

Volgens het onderzoek lopen de makers een flink aantal vrouwen mis, doordat het tijdschrift is bedacht voor mensen die gaan zitten op de wc. 57 procent van de vrouwen zegt namelijk boven het toilet 'te hangen' als ze naar een vreemde wc moeten. Dat aantal ligt bij mannen op 14 procent.