Specsavers nieuwe sponsor scheidsrechters

HaKeeM had ons via de nieuws-submit te melden:

Geen overtreding wordt meer gemist. Geen buitenspel zal meer ontgaan. Tenminste, dat mag je vanaf nu wel verwachten in het Nederlandse voetbal. De KNVB heeft namelijk de opticienketen Specsavers bereid gevonden om de scheidsrechters in het betaald voetbal te sponsoren. Tot aan het einde van het seizoen 2005-2006 zal het logo van Specsavers voortaan op de mouwen van de scheidsrechtershirts te zien zijn.

Eén opvallende voorwaarde is er in de sponsorovereenkomst vastgelegd: minimaal één keer per jaar zal Specsavers de ogen testen van alle arbiters in het betaalde voetbal. Hiermee wordt de opticienketen de officiële 'oogzorgleverancier' voor de Nederlandse arbitrage. Binnenkort zullen de scheidsrechters in de vestiging van Specsavers aan de Lijnbaan in Rotterdam voor het eerst worden getest.

De KNVB erkent dat deze overeenkomst "ongetwijfeld reden zal zijn voor diverse ludieke opmerkingen", maar is toch in z'n nopjes met deze overeenkomst. "Het is een leuke sponsor die bovendien past bij het verder professionaliseren van de arbitrage. We zullen gebruik maken van de expertise van Specsavers. Voor de KNVB is het verder natuurlijk van belang dat Specsavers een kwalitatief goed en betrouwbaar bedrijf is, waarmee wij graag naar buiten willen treden", luidde het promo-praatje van de woordvoerder van de KNVB.

Specsavers vervangt per direct 'Elf' als sponsornaam op de mouwen van het scheidsrechtershirt. Als reden wordt opgegeven dat het voetbalblad Elf niet meer specifiek gelieerd is aan de scheidsrechters, maar nu verder gaat als voetbalmagazine partner van de KNVB.

Meer sportnieuws vind je uiteraard op onze FOK!Sport-site!