AH verlaagt prijzen drogisterijartikelen

Roel- had ons via de nieuws-submit te melden:

Albert HeijnHet is tijd voor het zoveelste hoofdstuk in de prijzenoorlog tussen de supermarkten. Albert Heijn gaat vanaf maandag de prijzen voor drogisterijartikelen verlagen met 5 tot 40 procent. Het gaat om circa duizend artikelen, zoals shampoo, zeep, douchefris en deodorant van bekende merken als Elmex, Odorex, Dove en Nivea.

Het supermarktconcern heeft inmiddels 5500 artikelen blijvend in prijs verlaagd. Dat is meer dan een kwart van het assortiment.
________
De prijzenoorlog tussen de supermarkten begon in oktober 2003. Hieronder een overzicht:

ronde 1: AH verlaagt de prijzen van ruim duizend producten. Anderen volgen.
ronde 2: AH verlaagt de prijzen van 300 artikelen, anderen volgen weer.
ronde 3: Super de Boer en Konmar verlagen de prijzen van 250 producten.
ronde 4: Edah zet de vierde ronde in, door vele artikelen te verlagen in prijs.
ronde 5: AH verlaagt de prijs van 300 producten.
ronde 6: Discounters slaan terug.
ronde 7: Albert Heijn komt met een goedkoop zuivelassortiment op de markt.
ronde 8: Diverse supermarkten verlagen de prijzen van vijfhonderd artikelen.
ronde 9: Albert Heijn verlaagt opnieuw de prijzen van duizend artikelen.
ronde 10: Albert Heijn verlaagt prijs 2000 artikelen