'Gratis bellen' bij Zon is niet gratis

justhg en Scootmobiel hadden ons via de nieuws-submit te melden:

De Consumentenbond vindt de reclames van internetaanbieder Zon over 'gratis bellen' niet juist. In de campagne zegt Zonnet dat niks gratis is, 'Behalve bellen natuurlijk'. Voor het 'gratis' bellen moet echter wel tien euro per maand worden betaald. Daarbij moet er een ADSL-abonnement worden afgesloten. "Bellen is niet gratis, ook niet bij Zon", zo zegt de Consumentenbond.

Naast de tien euro moet ook gewoon aan KPN betaald worden voor het abonnement op de vaste telefoon. "Gratis betekent volgens de dikke van Dale nog steeds; voor niets, zonder betaling of geldelijke vergoeding. Daar is hier geen sprake van", zo stelt de Consumentenbond. De belangenclub wil dan ook orde gaan schappen in het oerwoud van 'gratis'.

"De Consumentenbond vindt dat gratis, onbeperkt, supersnel en andere superlatieven niet thuis horen bij het aanprijzen en omschrijven van diensten waarvan dat nooit gezegd kan worden".