'Nederlandse thuisshopper' blijkt de man

Icoon Binnenlands nieuwsEen onderzoek naar het profiel van de Nederlandse thuisshopper door het vakblad Marketing Tribune heeft uitgewezen dat de Nederlandse thuisshopper de man is.

En niet, zoals vaak wordt gedacht, een huisvrouw die vanaf de bank allerlei impulsaankopen doet. De Nederlandse thuisshopper is van het mannelijke geslacht, tussen 35 en 65 jaar, veelal gescheiden, heeft een bovenmodaal inkomen en een meer dan gemiddelde interesse voor fitness, tennis en atletiek.

Hij zou gemakkelijk te verleiden zijn tot het doen van aankopen en met name gevoelig zijn voor producten die hem een strak buikje in het vooruitzicht stellen. Omdat hij zo druk is met sport en gezondheid leest hij nauwelijks een krant, en als hij dat al doet dan vaak De Telegraaf. Televisie kijken doet hij voornamelijk naar commerciële zenders, waarvan Veronica de meest populaire is.

De Nederlandse thuiswinkelmarkt zit enorm in de lift. De omzet binnen deze branche steeg vorig jaar naar 2,5 miljard euro; twee keer zoveel als vijf jaar geleden.