Voetbal: virtuele reclame bij wedstrijden toegestaan

Met ingang van komend seizoen mag de thuisvoetbalkijker virtuele reclame krijgen voorgeschoteld. Het zal dan waarschijnlijk gaan om reclameboodschappen, die ter hoogte van de doellijn in beeld verschijnen.

Tot op heden is een dergelijke vorm van reclame in ons land verboden. Het Commissariaat van de Media en de Eredivisie NV hebben nu een akkoord bereikt om het met ingang van komend seizoen toe te staan. De techniek wordt al langer gebruikt in Duitsland, Engeland, Spanje, Griekenland, Turkije en Mexico.

De televisiekijker zal daarmee een (virtuele) reclameboodschap gaan zien, die de mensen in het stadion ontberen. Een sensor en computer voegen de reclame aan de televisiebeelden toe. Het is de bedoeling dat de reclame in alle uit te zenden eredivisieduels te zien zal zijn. Een Israelische firma zal de technische ondersteuning gaan verzorgen.

Meer voetbalnieuws vind je op de FOK!Competitiemanager!