Kat in de zak voor Whiskas

Kattenvoerfabrikant Whiskas had onlangs een actie waarmee men via een interactief spel op Internet toegangskaarten kon winnen voor dierentuin Burgers Zoo. Deze prijs zou alleen ten deel vallen aan de eerste honderd deelnemers. Door de grote populariteit van het spel, onder meer door aandacht op het forum van FOK!, kregen deelnemers echter ook na het bereiken van de limiet van honderd winnaars de melding dat ze 4 entreekaarten hadden gewonnen.

Groot was de teleurstelling bij velen toen ze vandaag een mail ontvingen van Whiskas waarin het bedrijf melding maakte van de technische storing en in plaats van de dierentuinkaarten een Whiskaspakket aanbood. Op verschillende Internetsites, waaronder Tros RADAR regende het klachten en ook Whiskas zelf werd platgebeld door boze 'winnaars'.

Hierop besloot de kattenvoerfabrikant toch alle 1.293 winnaars het Burgers Zoo arrangement voor 4 personen aan te bieden. Woordvoerdster José van Lent meldde dat de deelnemers die eerder de 'helaas' brief ontvingen binnen enige weken de toegangsbewijzen tegemoet kunnen zien.