Digitale kranten vaker bezocht

dennebom had ons via de nieuws-submit te melden:

In het jaar 2003 hebben de websites van de grote landelijke en regionale dagbladen veel meer bezoekers getrokken dan de jaren ervoor. Vooral de website van de grootste krant van Nederland, De Telegraaf, kon rekenen op een forse groei.

Dit blijkt uit onderzoek van Webwereld.nl naar de bezoekersaantallen van de sites. Alleen al in januari trok De Telegraaf meer dan 3,1 miljoen unieke bezoekers naar zijn site, een half miljoen meer dan dezelfde maand in 2003.

Het Algemeen Dagblad moest het echter doen met een daling in het aantal lezers. Maar liefst vierhonderdduizend minder bezoekers dan dezelfde periode een jaar eerder. Zowel het Algemeen Dagblad als de Trouw (vijftigduizend bezoekers minder) wijten de daling aan de verplichte registratie voor bezoekers. Opvallend genoeg stegen de bezoekersaantallen van de Volkskrant en het NRC Handelsblad wel, terwijl ook zij een registratieplicht kennen.

Op dit moment is de website van De Telegraaf de bestbezochte; voornamelijk door de populariteit van de onderdelen 'weer', 'auto' en 'sport'. De minst bezochte is Het Financieele Dagblad, waarschijnlijk omdat het de enige is waar betaald dient te worden voor inzage.